Friday, April 11, 2008

Live från McDonalds

Det här hände idag på kvalitetsrestaurangen McDonalds i Swiss Cottage. Jag var där på min lunchrast och handlade Quarter Pounder Deluxe (Englands närmaste motsvarighet till McFeast fast man har även kvar alla QP's ingredienser i den). I kassan bredvid står en tjockis runt 50-strecket. Jag tar ingen särskild notis om honom förrän han börjar gorma:

"Nehej, ge mig mina pengar tillbaka då. Jag ska inte ha nån burgare, jag går och spenderar mina pengar nån annanstans"

Managern kommer och undrar vad som står på.

"Jag ska ha pengarna tillbaka, jag vill spendera mina pengar nån annanstans", säger mannen ilsket.

Det visar sig att eftersom han köpt sin burgare utan läsk och pommes frites, alltså inte köpt mealet, är han inte berättigad till en Monopoly-skraplott. Han hade bett kassörskan om en men hon hade förvägrat honom skraplotten med hänvisning till att de bara delas ut till de som köpt hela menyn.

Och för detta ställde han till en högljudd scen. Varefter han lommade ut med sina £3.40.

"Det finns folk till allt", som man säger i Östergötland. "Jog on", som jag skulle ha sagt.

No comments: