Tuesday, September 11, 2007

Hård vecka

Nu börjar vardagen igen efter en mycket hektisk vecka.

Det var Lake District; bygga stengärdsgård, vattenmassage, grottvandring och pub quiz. Förstaklasståg med gratis supplies kör raka vägen till Mixern utan att passera gå, och där är dom, dockorna och punkarna.

Fredag - inledde som surkart och paranojig, men drog loss i värsta stil under natten; 4 pubar, 1 hotellrum och 3 efterfester. Hade trevligt med Fuzz för första gången på länge. Gurkas hade skurit sig i armarna, imponerande djupt. Klockan 11 på Lördagsmorgonen knöt vi oss i båten efter en pizza med extra ost.

40-årskalas på Edinboro Castle började tidig afton, sen Elefant, lite Paradis, Elefant igen och avslutning med steak-baguette, misstag - ketchup. Och Skägget hånglade med det lilla portugisiska rådjuret, vi smög.

Sunday Roast i Kentish Town med Dalmasarna, Old Eagle bjöd på dagens första öl, sedan bjöd Elefanten och Slottet på ännu fler. Det visade sig vara det portugisiska rådjurets blod jag fått på blusen härom veckan. Egentligen var han portad från Slottet, men eftersom han kom i sällskap av Customer of the year 2007 fick han komma in ändå. Jag tokdansade med en nykter barman, Ratunsson var stabil och bytte blus med en amerikansk muskelknutte. Mer steak-baguette, denna gång med mayo.

Nu tar vi det lugnt. Ikväll får jag äntligen träffa räven efter 9 dagars rävlöshet, tror du han vill ha mig och min brumma? Paranojan säger hjälp.

No comments: