Thursday, September 20, 2007

Compare friends

Vilka hemska applications Facebook tillhandahåller. Man ska jämföra sina vänner med varandra, bedömma vem som blir mest framgångsrik, är bäst på att ligga, har snyggast kläder och är mest pålitlig - you name it. Sedan kan man kolla sin statisstik, hur andra har bedömt en. Taskigt läge om man inte vinner liksom.

Själva fan blev dock så inspirerad att vi lekte Compare Friends live på min balkong med en flaska vin som sällskap. Vem är snyggast på dansgolvet - Sofie eller Olivia? Vem skulle du helst hitta naken i din säng - Javier eller David? Vem vill du helst åka på semester med - Cykelmannen eller Knarklangaren på Elefanten? Vem springer snabbast - Maria eller Emma? I all oändlighet tills vi tröttnade och gick till båts.

Det första Räven säger i morse, med sömndrucken röst och halvöppna ögon, får mig att fullständigt knäcka mig:

Vem skulle du helst vilja gav dig en injektion - Nina eller Judi?

Fy fan vad sjukt och bra! Har du legat och tänkt på det där hela natten? Bästa humorn, bästa Räven.

Vem tar du?

3 comments:

Anonymous said...

haha!

Tove har en rolig variant på den där också, vem man skulle vända sig till med kniviga ärenden och frågor. Typ "vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att stuva undan ett lik" eller "du är i stort behov av en pistol, vem ringer du?".

Anonymous said...

Jag skulle lattare fixa fram en pickadoll an satta en sprutta i armen pa nagon!

Anonymous said...

Nej idag hade det passat med lite bloggeri att lasa men det fick jag inget!