Friday, September 14, 2007

3 intervjuer - 3 sidor av saken

Intervju med toalettanten

Vad ser du som din viktigaste funktion?
Först och främst erbjuder jag en ren toalettmiljö och ser till att det alltid finns papper att torka sig med, något som vi alla vet är ovanligt i klubbmiljö. Dessutom står jag till tjänst med allehanda skönhetsprodukter såsom goda parfymer, fräscha deodoranter och mumsiga klubbor att slicka på. Jag tror att toalettupplevelsen känns lite lyxigare med en toalettvärd.

Hur bemöter kunderna dig?
De flesta är tyvärr väldigt otrevliga och otacksamma. De förstår nog inte att jag faktiskt inte får betalt för att stå här, att jag lever på de ynka pund de ger mig i dricks. Man gör ju så gott man kan, men ibland känns det som ett väldigt otacksamt slit. När jag erbjuder dem papper att torka händerna på och de bara ignorerar mig, eller när jag ler och får hånfullhet tillbaka, då känns den här branchen väl dyster.

Vad är det bästa med att vara toalettant?
När man får stora mynt och i bästa fall sedlar (händer aldrig), när folk är tacksamma för att man är där, när man kan hjälpa. Igår t.ex.kom det in en gråtfärdig flicka på min toalett som precis fått mens men inte hade något skydd, jag kunde lätt hjälpa henne med en av mina tamponger. För den fick jag två pund. Det kändes bra.

Vad skulle du vilja säga till toalettgästerna?
Behandla toalettvärdarna med respekt och ge dem ett mynt eller två. Utan oss hade toaletterna varit en total osanitär plats att vistas, det är vi som skapar den mysiga toalettmiljön och för det vill vi ha tacksamhet (och pengar).

Intervju med toalettgästen

Vad tycker du om toalettanter?
Jag hatar’t. Där sitter det en fet kärring och erbjuder skitprodukter och en bit papper och har mage att tycka att man ska kasta henne en slant för besväret. Hon blir sur om hon inte får pengar, trots att alla kunder tycker kärringen bara är i vägen, inte bara det; hon blir sur om hon får för lite pengar. Allt under ett pund är en förolämpning. Och inte fan är toaletterna fräscha för det, dom sitter ju bara där på sina feta arslen och tigger. Fy fan.

Påverkar närvaron av toalettant ditt val av klubb?
Ja, om jag har varit på en klubb för första gången och de visar sig ha en toalettkärring ska det mycket till för att jag ska gå dit igen.

Vad skulle du vilja säga till toalettanterna?
Get a life. Vi behöver inte er och ni kommer aldrig att få våra pengar. Vi vill hellre ha skitiga toaletter utan papper än er patetiska närvaro, dessutom är ju toaletterna skitiga ändå så vad pysslar ni egentligen med där inne? Tar droger?

Intervju med klubbägaren

Vad är vitsen med att ha toalettanter på era toaletter?
För att då slipper man betala för en extra personal att städa toaletterna och kolla att det finns papper. Toalettanten sköter detta gratis, dum som hon är. Det har dessutom visat sig fungera avskräckande för gäster som tar droger att det finns en “anställd” på våra toaletter. Det kostar oss inte ett skit, det är som att få gratis arbetskraft, it’s a win win situation, som jag brukar säga.

Men många kunder uppfattar det som störande att det sitter en tant och försöker propsa på en billiga parfymer och dylikt krafs, att det känns som tiggeri, hur ser du på det?
Det är inget fel på toalettantens parfymer, jag använder dem själv.

Och varför är alla toalettanter svarta och tjocka?
Det vet jag inte, de har väl visat sig vara duktiga toalettvärdinnor. Och de sitter ju bara där på en pall och suger klubba hela natten., så klart de blir tjocka.

No comments: