Monday, November 10, 2008

Total avsaknad av X-factor


Här har vi honom. Lönnfet gubbe med nyblekta tänder och ostig attityd. 38 år på nacken men gammal för sin ålder med fladdriga gubbyxor, feta fingrar och flygigt rödblont hår i 55+-klippning. Varje Lördag står han på scen och häver ur sig de mest tårdrypande bajs-ballader med teman som I Will Always Love You och My First, My Last, My Everything. Låt dig inte luras av en fruktansvärd tribaltatuering på vänster överarm - han är varken tuff eller ungdomlig. Hans röst håller inte bättre än självaste Bengt Bedrups - utan är en ytterst tråkig historiett med gubbighet som främsta tema.

Så varför får han vara med och leka? Varför röstar kärringarna på honom? Är dom inte kloka någonstans?

Svaret är att det helt och hållet handlar om en snyfthistoria om denne ensamstående fattiga farsa till en bäbis som förlorade sin fru i barnsäng. Ja men vad fan, bäbisen överlevde ju och var inte cp, vad kräver du? Kan man tycka. Eller så ringer man och röstar på den fulaste gubben i Xfactors historia och tvingar mig att utstå hans fruktansvärda sånginsatser varje Lördag.

Kanske att jag slipper nästa helg, kanske min tur för barnsäng (utan cp-skada och död)?

Så summa summarum skickar tittarna (och hororna Louis, Simon och Dannii) hem talangfulla och snygga Laura White. Fullständigt obegripligt. Till förmån för osexiga spanjorskan Ruth Lorenzo. Usch. Medan Daniel Craig inte ens är i bottom two. För hans fru dog ju i barnsäng, remember. Då får man sjunga i tv som tröst även om man är gubbe utan röst.

Behållningen för programmet ligger nu endast i det faktum att Cheryl Cole är snyggast i hela världen.
Snyggaste Cheryl - men vad ska du med Ashley till? Och detsamma frågar jag Chelsea FC?
ful, trist, töntig gubbjävel (jag skiter i hans fru och han skiter i mig)


duktig, gullig - men tyvärr kristen




Eftertanke: Fast nu läste jag att Laura White menade på att det var Guds vilja att hon åkte ut. Bullshit i brumman. Några kristna ungdomar behöver vi fan inte i popsvängen - lika bra hon fick gå då.

3 comments:

Anonymous said...

Tyvärr kristen?

Ulla said...

Ja det är väl onödigt, omodernt, korkat och töntigt att vara kristen?

Anonymous said...

Det finns ingen som helst anledning att hacka på kristna va?