Saturday, November 01, 2008

Politiskt inkorrekt

Du kommer aldrig att se mig med en röd vallmo-brosch fastnålad på blusen. Jag stödjer av princip inte soldater eller krigshjältar. Det finns nämligen inga hjältar i krig, bara förlorare. Det är bara idioti att skicka folk till Afganistan eller Irak eller Tjottahejti för att stävja population eller sno land eller vad det nu är man är ute efter.

Just nu har alla brittiska människor en poppy fastnålad på skjortslaget. Alla deltagare i Xfactor har tex påtvingats en. Premiärministern måste alltid bära sin, premiärministern älskar krigets herrar. Cheryl Cole har sin i håret. Dermott O'Leary bär sin som ett bevis på löjlighet. Ingen eftertanke, bara ett måste för den som ska utstråla pondus i tv. Alla nyhetsuppläsare, vädergubbar, sportfånar, alla artister. Varenda jävel - och jag blir så trött. Det står en bräddfull korgjävel i kulisserna bakom xfactor-scenen varifrån alla deltagare MÅSTE ta en blomma och nåla fast på blusen. Och till på köpet har man spelat in en singel (en cover på Mariah Careys osteria Hero), som man hoppas ska bli number one och som samtliga inkomster ifrån går till de som företräder de brittiska öarna på krigsfronten. 


Gordon ser ut som han ska spy, spy på den fula blomman

Trams, säger jag. Jag ser hellre att Girls Aloud stannar på topp med sin fantastiska bit The Pomise och dessutom finns det ca 100 charities jag hellre skulle ge pengar till än någon jävla krigsveterankassa.

Och just nu står det en gubbe vid namn Daniel, som det är så jävla synd om för hans fru dog i barnsäng och därför får han fortfarande vara med i Xfactor-tävligen trots att han är en lönnfet gubbjävel totalt i avsaknad av utstrålning, på scen med en poppy på kavajen och fladdrande gubbyxor på de blekhåriga benen. Gå hem och lägg dig, alternativt åk hem och ta hand om ditt lilla halvföräldralösa barn för fan!

No comments: