Sunday, September 14, 2008

Gianfranco Zola

Men du skojar med mig? Vår käre gamle Chelsea-legend ska bli Manager för cp-skadan West Ham, vad är detta för trams? Har han gått och blivit hora på riktigt? Sist jag kollade hade han flyttat hem till Sardinien och spelade i sitt gamle b-lag (typ gjorde en Helsingsborgs-Henke Larsson, förutom den skillnaden att Herr Larsson fullständigt tappade koncepten och dök upp som gubben i lådan i landslagsfotbollen vid 38 bast fyllda). Trodde jag. Nu har Zola också gått och blivit stolle.


Här står han som ett bevis på löjlighet med sin nya fotbollsblus.

Vad fan, Zola no 25, en av Chelseas främste forwards genom tiderna, han som spelade så fint tillsammans med min älskade son Eidur - I've got the t-shirt liksom. Vad är det med fotbollsspelare nu för tiden - har de kollat för mycket på Footballer's Wife och blivit lättköpta horor dom med? Pengar, pengar, alla kan köpas. Och Shaun Wright-Phillips knullar i Man City numera. Robinho också, för där fick fnasket 32.5 mille istället får 29.5 som Chelsea erbjöd, och vad gör man inte för 3 extra mille när man redan har tillräckligt att köpa sig en hel negerö i Söderhavet, mycket vill ha mer. Vilka KRAVMASKINER.

4 comments:

Svenny said...

Namen va otrevligt! Da ar val Lampard och Cole de riktiga hororna i sa fall?
Va snygga west ham var forresten nar de spelade med paklistrade lappar over XL-reklamen...

Anonymous said...

ha men han ar ju aven gammal west ham stjarna om jag inte minns fel!

Ulla said...

Hihi, visst skulle den gamla West Ham-räven Sven reagera så...jaja, alla är horor, alla kan köpas. Och Frank Lmapard rakar armhålan.

Men Zola har bara spelat för Chelsea i England - 1996-2003 låg han med oss, de sista åren i Eidurs brumma.

Anonymous said...

jassa da fick jag ata mitt uttalande minsann