Tuesday, August 05, 2008

Poo sticks!

Jag var på en rundvandring på Royal Free's Birth Centre och Labour Ward i Söndags. Tyckte det verkade bra för framstjärten. Den delen som kallades Birth Centre var oerhört trevlig - vänlig och rutinerad personal, stora fina rum med avslappningsutrustning och massiva badkar där hela familjen fick plats om man ville. Allt för naturliga (läs blodiga, bajsiga) förlossningar. Och barnmorskan påpekade att om man ville föda i vattnet skulle man ta med sig en sil. Udda, tänkte jag.

Idag när jag var på visit hos min Allah Akbar-midwife, berättade jag för henne hur trevligt det var på Royal Free's Birth Centre, hur jag tänkte att där kanske jag skulle kunna tänka mig att skriva in mig. Men det här med att föda i vatten, är det inte lite kladdigt, ska man ligga där i sitt eget bajs och blod?

Nej, men det är det man har silen till, säger Allah Akbar glatt, att fånga upp bajset!

Kan du tänka dig va, där ligger man i badkaret och krystar ut bajskorvar som flyter upp till ytan. Kanske man kan ha sin man till att fånga upp dom i silen? Som en lek med barkbåtar nästan ju! Som när man lekte i badkaret som liten parvel, fånga bajskorvar i tandborstglaset. Tjoho!

Nehejdutack, jag tror jag försöker ta mig ur badet innan jag bajsar på mig va. Det naturligaste som finns är att föda barn - vad är det för skitsnack, det är väl för fan inte naturligt att bajsa i badkar inför publik, tycker du det?

No comments: