Wednesday, August 13, 2008

De kortaste 9 månaderna någonsin

Kärringen ligger som vanligt hemma på sofflocket (ja, jag har redan blivit tråkigast i kommunen och värre lär det bli, håll i hatten). Och se på fan, vilken passande Nio-bio dom kör på ITV - 9 Månader med Hugh Grant. Man lägger sig till rätta med filt och den nya Afrikanska jakthunden Jack, en kopp te på bordet.

Och knappt hinner Hugh på sitt förutsägbara sätt spela chockad och köra bilen av vägen, förrän nästa scen visar hur hans brud ligger på förlossningen och krystar ut en son till Hughs stora lycka.

Vilken kvalitetsrulle va. Till saken hör kanske att jag somnade och var borta ungefär i 1.5 timme i mitten av filmen. Men det är väl skitsamma.

1 comment:

Anja said...

Ja det ser alltid så enkelt ut på film och tv. Kryst kryst och ut kommer bebisen. Lika snygg är mamman som innan. Inga uttorkade läppar av lustgasandning. Inget rufsigt hår eller svettiga vita sjukhussärkar. En förlossning på bråkdelen av en sekund. Inte ett dygn som min... ;-) De har väl inte ens smärtstillande på vita duken? Kan inte dra mig till minnes att jag sett en läkare sätta epiduralbedövning på film, möjligtvis nyttjas lustgas. Fast de har väl inget behov av att skildra en verklig förlossning precis. Det är ju en annan historia... Tur att man får sin lilla belöning efteråt. Det är ett mirakel i sig... Ost? Ja tack!