Tuesday, August 05, 2008

Gör dig av med din last

Vi står på en busshållplats vid Kentish Town Station ca kl 22.45 en Måndag. Vi kollar på displayen som visar vilken tid de olika bussarna ska anlända. Min ska komma först, jag är vinnaren. Just när vi står här och snicksnackar över något så trivialt som busstider på världsspråket Swedish, väser en röst:

You should get rid of yourself!

Frågande tittar vi mot busskurens bänk, där det sitter en inte helt illa klädd kvinna med någorlunda normalt och oknarkat utseende.

Vafalls?

You should get rid of yourself, upprepar framstjärts-cpskadan och vi noterar att hon sluddrar.

Mawia är tuff och ber henne hålla sina ovälkomna åsikter för sig själv, jag är mesig och gömmer mig bakom Mawia.

Där sitter alltså ett jävla fyllo på självaste Måndagen och är ohövlig och hotfull mot två oskyldiga små dockor. Kanske är han rasse och reagerar på vårt klingande sjungande språk, kanske är hon bara avundsjuk för att vi är mycket snyggare än hon, vad vet jag.

Otäcka kärring, leave us alone. Och stackars Mawia får henne på sin buss där fanskapet ramlar runt som en utvecklingsstörd utan rullstol och handikappsanpassning. Grattis.

No comments: