Thursday, December 13, 2007

How do you do?

Det här med glasögonormar. Hur gör man för att inte skalmarna ska krocka? Hur vinklar man fejan? Detta är ett problem. Jag erfor detta just i afton när jag var ute på en jul-curry-dinner med ett gäng engelska kvinnor i åldern 30 till 72. Man skulle kindpussas, och samtliga middagsbjudningsdeltagare var glasögonbärare. Undertecknad included kvällen till ära. Klink klonk. Det går ju inte att undvika. Eller är det jag som är oerfaren, som inte vet hur det går till i den stora världen utanför den där jag bor? Kanske går jag för näääära? Kindpussar kanske ska ske liksom i luften, utanför ansikte och kind, muuuak i vinden? Ja, vad vet jag som redan 1998 fick veta att jag ÄTER som socialgrupp tre, det är säkert detsamma med mitt sociala beteende, jag vet inte hur man ska föra sig i finare sammanhang.

Men dom riktiga kyssarna då? Om jag skulle räkna hur många människor jag kysst iklädd glasögon och därtill lägger till kriteriet att den andra kyssaren också ska bära glojärn, kan jag bara komma på en enda. Ska man vara snygg bär man som bekant som närsynt gärna kontaktlinser, men har man slängt sitt sista par i tron att man hade fler hemma blir det glasögon i en vecka som straff. Nej, det var inte jag, men i sympati för min fästman (ja, jag är förlovad, allah akbar) körde jag också brillor. Puss, puss. Och glasögonskalmarna slår i, som tänderna gör på tonåringar och oerfarna kyssare. Eller hur fan gör man? Finns det tricks och tekniker? Hur gör dom som alltid bär glajor? Eller är det bara fula, gamla par som har slutat kyssas som har glasögon?

2 comments:

Anonymous said...

det är ju det som är straffet. det är inte meningen att vi töntiga brillormar ska hångla upp varandra i brygga. om vi dessutom kommer fram till att den enda man får till det med är ett annat brillmongo, ja då är man dömd att klink-klonka, som en påminnelse att vi defekta inte skall föröka oss. mjao

Anonymous said...

Ho ho, nar jag sag raven haruppe trodde jag forst att det va herr Fox som hade skrivit och ville straffas, ha ha!