Friday, June 10, 2011

Renlevnadsmänniska

Usch jag är en sådan trist jävla häslofreak nuförtiden. Jag röker inte, jag super inte och jag knarkar inte. Damn, jag äter inte ens godis. Eller dricker läsk för den delen. Det gör jag inte. Smaksatt mineralvatten, det är så långt jag sträcker mig.

Hälsosamma människor, som äter groddar och springer på gymmet, dem har jag alltid ringaktat, sett ner på, vad har de för liv liksom. Men nu är jag där själv.

Lyxade med två skivor Finncrisp nyss. Det är tamigfan 3,5 gram kolhydrater per skiva, det är vad jag kallar godis. Men annars bara kött och ovanjordgrönsaker. Smör och flott på det. Inga onyttigheter. 16 kilo lättare än i mitten av februarg. Men det är fan inte mycket till nöje för en som alltid sett mat och dryck som två av livets viktigaste glädjeämnen.

Tur att jag ska på bröllopsfest imorgon och födelsedagskalas på söndag. Då ska jag hinka vin och festsnusa, sleva i mig tårta. För ibland måste man som det heter UNNA SIG.

No comments: