Thursday, July 24, 2008

Vadå semestöör?

Kan nån Svenne förklara detta resonemang för mig? Om man slösurfar lite på svenska bloggar så här i Juli månad är det skitmånga som har ett inlägg av typen "Jau, nu går jag på semester, så ni kommer inte att få några uppdateringar på denna blogg på cirka 4 veckor då jag ligger i hängmattan".

Va? Vad var det jag missuppfattade? Det är väl när man har semester som man har tid att blogga om trams, mer än när man arbetar? Eller är det sant att folk inte har tillräckligt att göra på sina arbetsplatser så att de kan sitta och slösurfa och tokblogga på arbetstid (som jag just nu)? Men såvida man inte reser ut på en backback i ödemarkerna utan bredband kan man väl blogga på sin fritid/semester också? Man kan väl inte ta holiday från livet?

Sen att svennar har långsemester varje sommar är ju ett fenomen i sig. Man frågar; "När går du på semester?" och menar vilka sommarveckor har du fått, det frågar dom mig med, jag som lever som engelsman, och det kan jag berätta att så funkar det inte här. Man tar några dagar här och där, max två veckor i sträck enligt kontraktet, men aldrig en hel jävla skön sommarmånad som Sven Svensson.

2 comments:

Anonymous said...

åh du anar inte hur det tjatas om den förbannade semestern. det är det ENDA man kan prata om just nu. Jag trotsar såklart och jobbar. MJAOOO /rävfan

Anonymous said...

Ja, det dar ar banne mig ett lustigt fenomen, semestern. knepigt att forklara for engelsman oxa. Sjalv borjade jag min 5 1/2 veckor langa semester idag. Skal!
Jenny