Det var många väldigt tydliga produktplaceringar i SATC-filmen. Nästan så man blev trött över det faktum att filmens finansiärer var så uppenbara.
Starbucks - någon sippar på en frapuccini i en anställningsintervju med Carrie Bradshaw
Apple - Självklart skriver Carrie sina kolumner och böcker på en iMac, vad annars? Hon får även en ny fräck iPhone av sin nya tekniska PA.
Pret A Manger- Carrie och Miranda fikar Pret-macka och Pret-granatäpplejuice i parken.
Och så alla de självklara modelejonens namn: Prada, Louis Vuitton, Dior, Chanel och vad fan och hans moster nu heter.
Det var säkert fler, som jag bara subliminalt har noterat och vilka jag kommer att indoktrineras att spendera mina surt förvärvade stålar på. Smart. Och någorlunda subtilt, i jämförelse med den nya långfilmen "Priceless" som vi såg en trailer för innan huvudfilmen. Detta tycktes vara en två timmar lång reklamfilm för Mastercard, jag menar roligare kan man väl ha för sina 9 bio-pickadoller va.
No comments:
Post a Comment