Thursday, June 26, 2008

Borta

När pappan dör i Lejonkungen
När Bobby Ewing "dör" i Dallas
När Goose omkommer i en olycka i Top Gun och världens sorgligaste låt går igång
När Jack dör i vattnet i Titanic och Kate Winslet väser "come back, come back"

Tragedierna i Boys don't Cry, Breaking the Waves, American History X och Lilja Forever.

Allt det där är gripande dramatik som berör. Men inte i något av ovanstånde fall har jag blivit så förtvivlat ledsen som jag blev idag när Max dog i Hollyoaks.

Kanske kan du skylla på hormonobalans, men fy fan vad jag grät, som om han vore min kompis i verkligheten, som om ketchupen i hans feja vore blod på riktigt, som om dramaturgin i Hollyoaks faktiskt var kvalitativ.

4 comments:

Anonymous said...

Max, ar det han den blonda spelevinken som ar lite nordig som ar bastis med en kille med lag panna och riktigt stark dialekt? Tror de var pa T4 forra helgen och pratade om 'dramatiska forandringar'!Spannande! Vad hande?

Ulla said...

Spännanade säger du, tragiskt och ledsamt säger jag. Du får titta ikväll klockan 18.30, det är nämligen dagens avsnitt som jag såg på E4 igår, så får du se vad som händer. Jag ska nog se det en gång till och gråta ännu mera. Max o OB - bästa radarparet i Hollyoaks, nu är det slut på det roliga. Buuuuhuuuuuhuuu.

Anonymous said...

Ameh! Det ar ju DAGENS avsnitt! Men jag visste det anda... Jag vet inte om jag vagar titta. Forst forsvinner OB nu Max. Va fan ska man kolla mer for? Bara inte Tom forsvinner, men vem ska ta hand om honom. Buuhuu. Jag grater redan.

Anonymous said...

Faaan! Mandagens avsnitt ar ju nastan varre. The eftermath liksom. Jag ar sa ledsen.