Thursday, February 28, 2008

En helt ny karriär

I mitt mångfacetterade och spännande jobb fick jag idag agera handmodell för en plåtning. När kameramannen zoomade in på jukeboxen var det min hand som stoppade i poletten, mina fingrar som fibblade med knapparna och bläddrade i låtlistorna. Har man tur ser man kanske även min läckra spegelbild återges i jukeboxens krombeläggning. Jag hade missat att fila eller måla naglarna med det Rebblo-rosa lacket, och därtill gjorde jag misstaget att använda den fulaste handen, den med skrivknölen och den utan kärleksring. Men vad fan. Jag hade ändå snyggast hand på stället, och det mina vänner smäller ganska högt för en tant.

En underlig, komisk och vädligt typisk konversation mellan två anställda på Edas Dinner gick av stapeln under mitt besök idag:

(Kille ca 20 från Australien): Vad vill du göra med ditt liv? Vad har du för drömmar? Vad har du alltid velat göra?

(Tjej ca 20 från Polen): Öööööh...(funderar)...vet inte....inget....jo, jag vill dö!"

(Killen från Oz): Men nej det tycker jag inte var någon bra ide, gör inte det, gör nåt annat...ööööh...(funderar)...Ät en macka!

Haha, Australisk levnadsglad ost meets gråfejsad östeurope som suttit gömd bakom den dystra järnridån. Klassiskt.

No comments: