Tuesday, January 01, 2008

Stripp-Louise talade sanning

I natt, den första dagen på året 2008, var jag på efterfest, och inte vilken efterfest som helst, utan den hemma hos Tapetseraren. En gammal flatmates historiett om hans garderob har alltid fascinerat mig - jag har haft svårt att tro att det är sant. För cirka sex år sedan fick hon nämligen ligga med Tapetseraren, och i hans lägenhet, berättade hon ivrigt efteråt, fanns en garderob som innehöll minst en meter hawaii-skjortor, det enda plagg mannen bär. Jag har träffat Tapteseraren många gånger de senaste sex åren, och jag ser honom alltid i de mest fruktansvärda av munderingar - det är klassisk hawaii, det är svidande eldslågor, det är blommor, fåglar, färgsprakande batik - allt du kan tänka dig i fasansfullt herrblusmode.

Men igår fick jag se garderoben med egna ögon, och verkligheten överträffade fan i mig dikten. Där var de allihopa - blusarna. Och inte nog med det, Tapetseraren bjöd inte bara på poppers, utan även på sig själv. Alla partydeltagarna fick låna en blus för kvällen att ha på sig. Jag valde en sjukt snygg blåblommig variant, min fästman en läcker historiett med tärningar och spelkort. Alla blev oerhört attraktiva som genom ett trollslag - här ser du bildbeviset:

Samtliga på bilden är utklädda, utom Tapetseraren som har sin vanliga hawaii-blus på sig. Kan du se honom?

No comments: