Monday, January 07, 2008

Allt är som vackrast i Paradisets Bar

Älskar´t. Pinta Fosta i Paradiset. Pinto Lindo - tack så mycket.

Dagen efter jag fyllde 32 år gick jag till NW1 för att äta thai-middag. Jag gillar NW1:s thai-mat, så till den milda grad att jag skulle vilja titulera mig stammis. Döm av min förvåning när följande inträffar. Och jag upprepar - jag fyllde för helvete 32 sjukt gamla bast dagen innan, det är typ halvvägs till pensionen. Två tjocka dörrvakter stoppar mig i porten och ber om legimitation. Jag viftar bort dom och säger åt dom att sluta tramsa sig. Men de insisterar - utan leg kan tant gå hem. Är du ny i stan eller, retas den ene, i London måste man alltid bära ID. Jag avslöjar att jag är tant. 30+ liksom, inte fan går man runt med ID-bricka för att bevisa att man är över 18 då, det vore väl ändå patetiskt. Men sedan får jag snällt lova farbröderna att bara dricka läsk till maten, då får jag komma in. Herregud och Jesus i London va, vilken ungdomstant man är.

1 comment:

Anonymous said...

Men det var val anda smickrande! :)

Nar jag var hemma i julas fick jag inte kopa glogg pa systemet i Alvesta utan broren fick kopa ut! Jag menar!! Hon som satt i kassan kan inte ha varit aldre an 20! Hypocrocy sager jag!

Hoppas du hade en trevlig fodelsedag pa bingon - det sag gemytligt ut fran fotona! :)

Kram,
Anna