Glöm Orange, Siemens, Barclaycard och Umbro. I tider av mättad marknad har vi redan sett allt, ingenting kan väcka eller intressera oss, än mindre chockera. Visa pattarna - gäääsp. Reklampaus betyder kissepaus, channel flicking zap zap eller poppa popcorn. Neon, skyltar och banners blinkar överallt vi vänder oss, ingen tar notis, ingen bryr sig. Igår var vi på Carling Cup-Semifinal på Stamford Bridge. Carlings reklambanners på bästa läktarplats, Carling Caring Belong - slagord och slogans, men i baren säljer de bara Heineken. Carling sponsrar fotbollen, men inte öltältet - hur fan går det ihop?
Här behövs nya grepp att fånga konsumentens blick och köplust.
Idésprutan på reklambyrån:
Jag vet, om det är lite blåsigt, så vi slänger ut en gammal kasse på plan under pågående spel, som stör matchen och fladdrar runt och ser lite ut som en boll på håll, den kan ju folk bara inte missa.
Hans chef:
Fy fan vad bra, den tar vi sa Polisen, höhö.
Första halvlek - Tesco-plastpåsen.
Andra halvlek - Sainsbury's dito.
Tror du att det var en slump att vi gick till Sainsbury's och handlade 3 enheter snask efter matchen?
No comments:
Post a Comment