Friday, March 10, 2006

Sverige, Sverige -släpp TVn

Titta, nu har jag redan börjat oroa mig - som vanligt när jag ska resa till Sverige känner jag olust. Vad ska jag där och göra, tror jag att jag är så jävla speciell att partyt kommer att få epitetet århundradets bara för att jag dyker upp som gubben i lådan? En snabb inflygning där man mest blir stressad över hur knapp tiden är, hinner inte träffa alla, men kan heller inte säga nej. Vem kommer bli sur den här gången? My för att jag ens frågar om Thandi o Martin kan komma till hennes fest - två flugor i en smäll, läckert och ledigt? Eller det är ok att dom kommer efter avslutad trerättare men någon blir sur för att jag pratar för mycket med fel person, blir för full, har otrevlig ton etc? Thandi o Martin för att jag inte alls träffar dom på Lördag? My för att jag går ut och träffar Thandi o Martin vid midnatt trots att jag är på hemmafest? Alla för att jag kom och vimsade ett par timmar och inte koncentrerade mig på någon eller något? Petra för att jag inte orkar åka ut till IKEA på Sändagslunchbulle? Jag själv för att jag tänker i så sjuka banor, tror att jag är drottning på besök med framrullad röd matta, hurrarop och autografskrivning, när det är gamla fesna Ullis från 8B som gör den mest blygsamma och ointressanta av entreer?

1 comment:

J said...

jag har släppt TVn för länge sedan, TV tittar jag inte på och alla eventuella besuk räknas som bonuspoäng, korta eller långa, intensiva eller diffusa, när kära vänner kommer på besök, kvittar vad som händer och vad utfallet blir. kiss kiss