Thursday, March 23, 2006

Morgonstund har guld i mund

Jag föll väl som en fura och som den blåögda idiot man nu en gång är. Tant vandrar förbi Kings Cross Station i arla morgonstund och vill efter att ha sett reklampelaren vid busstoppet ha guld i mund i form av Kit Kats nya Chunky Peanut Butter. Nu kan hon inte tänka på något annat, varje steg tas i förhoppningen om att träda in i jordnötssmörets sötsliskiga värld, vill in, vill ha. Min morot – att hitta lämplig off licence som säljer den eftertraktansvära produkten. Ända till Great Portland Street måste jag traska innan jag får tag på chokladdrömmen, då fullständigt vattnas det i munnen av tillrinnande saliv, likt Pavlovs hund har stimulit (tanken på tjockglad) väckt en respons (drägel och sugenhet). 45 pence fattigare sliter jag upp förpackningen och mumsar i mig min frukost.

Reklam är farlig och fullständigt duperar människan. Mums!

1 comment:

Nina said...

Hi hi hi, den tjockgladen ja den du! Nar jag igar efter tre par after-work drinkar lallade in i kvartersbutiken begarde jag att veta vart dom hade den nya tjockgladen - just den - varpa agaren ihardigt pekade pa Kitkat chunky Milky Bar... NEJ sa jag bestamt, den e gul och bla och har jordnotssmor, och den e jattegod sa jag. Den finns, jag lovar, alldeles ny - har du inte sett reklamen??? Den e sa god, jag at den haromdagen. Nej det visste agaren inget om. "Den fick dig att le i alla fall sa en svart man som stod bredvid i kon." Sa fnissade jag fornojt och valde en Mars Delight och lallade hem! Sa kan det ga efter ett par glas blomma!