Monday, March 20, 2006

Helg Sweet Helg

Helgens mest imponerande:
1. Lilla smala dockan Sofie klämde 5 pints på Lördagkvällen, första pintfyllan någonsin!
2. Mammadockan lyckats stå emot Brummans ostysteri och han förvägrades att ens följa henne hem, trots att han gav presenter och smörade loss i kubik. Halleluja!

Helgens mest irriterande:
Ett fyllo som ringde vid 21-draget på Söndagkvällen från stökig lokal som inte hörde ett skit jag sa, som undrade om jag var ute (NEJ NEJ NEJ) och som tvingade mig att växla ord med pojkvännen trots att jag inte hade varken ork eller lust, som malde på utan att höra något svar. För mycket för en tant som tittar på femmans sketnaste söndagsfilm och mumsar burgare med dockan. Jag ska berätta för henne att hon minsann ödelade min kväll!

Helgens mest onödiga:
Att vi öppnade en flaska rödtjut vid hemkomsten från puben i Lördags trots att två var liggnödiga och dom andra två för trötta och för fulla. Ostmackorna var iallafall goda och nödvändiga.

Helgens trevligaste:
Söndagsutflykt: Crepes på uteservering i Southbank, tjyvåka guidad båttur till Greenwich, köpa billiga kokböcker, titta fotboll (trots att vi förlorade och dom började slåss).

Helgens roligaste:
Att Nina på min inrådan skrev till killen som undrade varför hon inte var/är intresserad att "I was, but now I’ve met Jesus" som den värsta frireligiösa Pingstvän bland töntar. Roligt!

Helg, helg, strålande helg, kommer du tillbaka snart och leker med mig?

1 comment:

Nina said...

Jag leker med dig redan i afton, har ska det inte vilas pa lagrarna! Men helgen far garna komma tillbaka snart, det haller jag med om!