Thursday, March 16, 2006

Pepp

Jag blir så chockad när folk som verkar långt mycket tantigare än jag anger sin ålder som typ 23. Dom är alltså födda långt in på 80-talet men är mognare, självsäkrare och mindre förvirrade än undertecknad, dom verkar ha allt klart för sig, samtidigt leker dom med all rätt och har framtiden i kikaren. Bekymmerslösa, framgångsrika, vet vad dom vill. Var gick det snett för mig? Skitjobb med oseriös pojkvän och ett alkoholiserat leverne, ingen energi, ingen entusiasm.

Eller, tack igen Midi, Maxi & Efti för att ni får mig att tänka positivt:

Jag har visserligen ett jobb utan större utmaningar, men det är lättförtjänade pengar för tillfället och inom kort verkar det bli bonusutbetalning som heter duga, prognosen är att det hela ska vara klart någon gång i mitten av sommaren. Då kan man stå ut!

Jämför det med valfri vuxen person utan någon som helst utbildning som sitter och ruttnar i butikskassan eller lagerlokalen. Eller dom som jobbar svart på Muslifabriken för 40 pund om dagen.

Visserligen vill Adam inte bo med mig och beter sig lite väl självständigt, men han är ju en alldeles fantastisk person som är glad, snygg, rolig och gör mig till en bättre och snyggare människa. Det där med framstjärten kan vi ju ta senare, när det är dags, när alla bananerna är mogna, när vi reser ut i stora världen. 40 är det nya 30, så än finns det tid att leka ungmöliv!

Jämför det med 31-åriga T som är kär i en kille hon dejtat i typ 5 år men dom är inte ihop, för det vill inte han. Eller den ofrivilliga singeln sedan sex år som inte fått ligga på lika länge.

Och gå på puben med världens bästa dockor – vad är det för fel med det? Jag älskar Elefanten, Mixern, Dublin, hela Camdéns sprudlar av glädje, öl och kärlek. Sen att man blir lite tjock gör väl inget, så länge man är glad i hatten?

Jämför det med Sven Svensson-livet där allt måste planeras minst en vecka i förväg och där Måndagspinten ses på med oblida ögon. Eller den ensamma pintdrickarens tristess där han sitter ensam i ett hörn utan någon att varken skoja eller ligga med.

Fan vad jag är nöjd egentligen.

No comments: