Wednesday, August 10, 2005

Quote me crazy!

En gång för länge sedan var jag kreativ och hade en hemsida jag samlade intressanta fakta och åsikter på. Den finns inte längre för jag har blivit gammal, slö och oföretagsam. På denna sidan fanns en citatbok, för i min ungdom var jag så pass alert att jag hade block och penna med mig i alla situationer utifall att någon skulle yppa något skojigt som måste sparas för framtiden.

Några klassiker från denna legendariska citatbok:

I taxin: "Wittlock?" (David Wittlock vill bekräfta att det är hans beställda taxi som kommer) "Tycker du att det luktar?" (Taxichauffören uppfattar som "vitlök")

"Har katten rivit dig på armen?" Ulla till Calle, som skrivit "kuk", "fitta", "bajs" och "knulla" med rödpenna på sin arm.

"Tror du inte jag vrider näsan av dig nu, din förbannade hora?!" Tant, när My busringde och härmade allt hon sa.

"Pass auf your lungs!" Monica ertappar Alex med att tjuvröka.

"Vi skulle vilja träffa Bob Hund. Vi är väldigt stora fans" Lotta till Tomas, sångaren i Bob Hund.

"Står det VÄLKOMMEN???" Daniel Olsson kisar mot Staffan Dykes livremsknäppe, på vilket det står VALHALLA.

"Har de åkt till Lasarettet???" Christian Swärd kommer utrusande från sitt rum, redo att förlösa sitt första barnbarn. Men det är bara Ulla som sett Bimbo få värkar i påannonsen till Tre Kronor och därför inlevelsefullt skriker "Vattnet har gått! Vattnet har gått!"

"Nu önskar jag att jag hade hela texten till `Why Me´"My efter att bussen till Zell-am-See fått motorstopp.

"Du är den kiss jag trodde du var från första början"Maria Welin till Alex

"Om E=mc2, vad fan håller vi då på att joxa med?"Christian Swärd filosoferar vid diskbänken.

"Jag skulle ingenstans, jag ville bara va med nån" Johan kommer rusande efter oss när vi ska ner på stan.

"Vulban, att se en dokumentärsåpa med dig hade varit bland det vidrigaste " Johannes, när Ulla går lös med snuskig skönsång i köket.

"Förlåt, jag måste fråga: Är det en ostbit som du har där, eller är det något annat? " Gittan till Ir om hennes benhalsband.

En dag i framstjärten ska jag samla mina verk i en bok.

1 comment:

Anonymous said...

Tycker du att det luktar brumma kanske?