Tuesday, August 09, 2005

Private & Confidential - jo men visst.

Jag har många intressanta roller i mitt högintressanta jobb på ett ytterst intressant hamburgerföretag med megaintressant meny bestående av superintressanta kulinariska upplevelser. En av dessa genomintressanta roller är den där jag agerar Personlig Assistent åt företagets lesbiska Verkställande Direktör. Och en av de mest omvälvande intressanta uppgifterna jag har i denna oerhört viktiga position är att jag får förmånen att öppna hennes post och sortera ut det jag tror kommer att intressera henne från all junkmail hon får.

Så jag öppnade ett brev där hennes förnamn var felstavat och tänkte att det här måste vara ett av dessa mångfaldiga öppningserbjudanden från ett nystartat företag med revolutionerande ideer, sådana brev som kommer ett antal gånger per vecka och som i princip alltid föräras papperskorgen innan de ens skummats igenom. Döm av min förvåning när jag i min hand håller ett ytterst konfidentiellt dokument som radar upp villkor och ett avtal om försäljning av hamburgerkedjan och dess varumärke. Om en månad ska syltan vara på marknaden för försäljning, deklarerar brevet. Det står också i villkoren att detaljerna om detta avtal INTE får yppas till någon av de anställda. Därför ska det bli fantastiskt intressant att se vad den storbystade, falska ankan ska säga när hon kommer in om dryg timme och ser att brevet ligger öppnat på hennes skrivbord. Har de inte hört talas om principen att markera brevet Privat & Konfidentiellt vid dylikt innehåll? Skyll er själva. Jag leder med 1-0.

No comments: