Friday, December 25, 2009

Juldagen - slapp och seg

Vi leker. Jag har ritat snyggt på magnettavlan. Och konstaterat att:

a. Det är omöjligt att fånga en bäbis snygghet på bild med en sony ericsson-kamera för den är så jäävla långsam. Jag vill inte vara taskig mot min arbetsgivare för jag älskar den och högaktar den på många sätt och vis, men jag tror inte de tänkte på småbarns mobilitet när de designade kameran och beslutade sig för en långsam slutartid.

och

b. Det är en lätt match att få tvättid på juldagen. Ingen vill tvätta, alla äter rester med tjocksmocksläktgänget. Jag fick alla maskiner och alla tumlare, men det var ändå sjukt trist och jag drömde mig bort till Munin där maskinfan står och gör mig sugen redan i badrummet.

Jesus föddes inte idag, ej heller fan eller hans moster. Men vi är på god väg att tömma Paradis-asken, så nog fan är det en välsignad juljävel.

Jag kollade lite på Anna Ankas jul innan, och hon svär ju så förbannat. Väldigt inspirerande.

No comments: