Saturday, December 26, 2009

Jag längtar hem

Här ska vi bo. Jag är sugnast i kommunen. Men måste hålla mig ända tills det blir februarg.

Under tiden kan jag klippa ut små sängar, soffor och bord i papper och klistra in i planritningen. Planera och bestämma hur det ska se ut (för att sedan omkullkasta alla planer då det väl är dags för inflytt, man gör alltid så) - det gjorde jag iallafall senast jag flyttade in i ett helt tomt hus. Detta var visserligen 1984, när vi flyttade in på Thulehemsvägen, men ändå, det är säkert lika kul än idag. Jag gjorde det faktiskt igen vid ca 30 när vi flyttade jobbet till nytt kontor, klippte och klistrade med miniatyrskrivbord och dokumentskåp i papp, och det var riktigt skojigt.

Snart är jag ett Munin-troll, jag längtar hem.


Och ja mamma, jag vet att man inte juter av utsikt, men det verkar vara något fett finger som slirat, och nu är det försent att ändra för jag har sparat som JPG, håll till godo.

2 comments:

Rebecca said...

Ulrika 2.0! så jävla vackert. Kommer gärna ner och hänger i den där lägan så snart det går, ska vi säga mars? krami.

Ulla said...

Fy fan vad bra, det vill vi!