Friday, May 30, 2008

Auf wiedersehen, mein freund

Några ord till avsked från vår vän Göbbels, som nu åkt tillbaka till där han hör hemma (Tyskland).

Han frågar om jag fått tillbaka min deposition: Would be great to know cashflow has happenend

Och till avsked säger han: Best from hamburgo..doing hard to get used with all this space

Jag svarar, självklart helt och hållet på det tyska språket, som jag naturligtvis behärskar: Ja, ich habe das geld, sehr gut. Auf wiedersehen, verruckte menchen.

Kamratligt skriver tysken tillbaka från Hitlers bunker: after a lot of stresful moments the other weeks i am finally arrived, not unpacked, waiting for the guys to paints m flat..so just a matter of a few more days to settle down and wait for pension:)

Det är verkligen fascinernade hur dålig en människa kan vara på främmande språk, nicht wahr?

Nu hoppas jag den tyska eran ska vara över, det tredje riket ett minne blott och framför allt att jag ska slippa mer nazistiskt samröre för resten av mitt liv. Danke schön, sehr schön, ser sjön.

1 comment:

Anja said...

Ja, han verkar sååååå smart! Denna kvinna (http://www.youtube.com/watch?v=0djLA8bCiT0) är också smart(?), åtminstone är detta ämnesrelaterat till ditt inlägg...

Puss till dig och lilla magen!