Friday, May 30, 2008

Cerebrala Sug-Nämnden

And they will hunt me down. Like a criminal.

Fy fan vad rädd jag blir. På riktigt.

Vill inte.

Jag har ju inte ens nån examen. Bara en massa kunskap. Tack för den, men visa nu lite barmhärtighet och lämna tant ifred va.

De börjar lite mjukt med gamla avdankade studenter som flytt till de Nordiska grannländerna - man har som mål att sätta dit så många smitare som möjligt vid 2008 års slut. Och efter detta projekt kommer de hit och jagar oss Brittiska stackare med blåslampa också, var så säker.

Kanske lika bra att kasta in handduken och flytta hem till fäderneslandet och lägga korten på bordet 2009? Eller försöker de bara skrämmas? "CSN spänner musklerna" står det. Det låter ju onekligen hotfullt.

1 comment:

Anja said...

Ja, kom nu "hem" och lek med mig istället! Som den förlorade sonen tar jag dig i mina armar. Nu har du bott utrikes allt för länge, toka!

Saknar dig!
Kram!