Thursday, June 29, 2006

En normal konversation

Nina says:
GURAN!!!!!
Guran says:
jag loggade in sjalv! mamma e inte hemma. hon jobbar. hihi
Nina says:
MAMMA?
Nina says:
Mamma jobbar icke!
Nina says:
Mamma leker.
Guran says:
min mamma ulla. hon e o jobbar, men jag kan ju sjalv, jag e ju en duktig giraff!!!
Nina says:
Har du knarket?
Nina says:
Som du fick av Erik pa posten...
Guran says:
ja jag har knarkat massa, nu e det slut, nu far erik skicka mer till mej
Nina says:
fan, jag vile ju tjacka!
Guran says:
sej till han!
Guran says:
tjacka kola, mums
Nina says:
Du bjod val inte Ulla?
Nina says:
Hon gor slut pa't med en gang
Guran says:
nej jag tog allt sjalv, vrom sa det i nosen
Nina says:
jag vill hem
Nina says:
nu
Nina says:
ligger du i sangen?
Guran says:
jag ligger i soffan, dumma morbror kalle har ju tagit min sang
Nina says:
aha
Nina says:
men jag kommer sen
Guran says:
min mamma har sagt att du ska komma o ligga med oss i baten pa lordag! ar det sant??/ vad glad jag blir!
Nina says:
jag ska det
Nina says:
gosa ska vi
Guran says:
oh vad mysit vi ska ha!
Nina says:
sen kan vi ha sondagspicnic
Guran says:
ja, far jag komma da? jag kan ta med min gula radio, jag hanger den pa ett av mina horn
Nina says:
ja
Nina says:
bara den har battre kanaler an sist
Guran says:
sa kan vi rida ivag over kullen
Nina says:
sondagsrejv
Guran says:
ja nu har den afrikansk musik, det gillar ja
Nina says:
ja som hemma va?
Guran says:
mmm...som i serengeti
Guran says:
jag kommer fran serengeti, visste du de?
Nina says:
ja dar e det varmt
Nina says:
jag vet allt om dig, jag har last en intervju pa din mammas blogg
Guran says:
mina girafforaldrar bor dar, men nu tar mamma hand om mej
Guran says:
oh vad bra. jag ar viktig.
Guran says:
och duktig!!!
Nina says:
ja du ar dte
Nina says:
ar jag det?
Guran says:
du e ocksa viktig o duktig, for det har min mamma sagt
Guran says:
hon viskar det till mej om natten
Nina says:
bra
Nina says:
kONRAD HALSAR
Nina says:
han fryser
Nina says:
han ligger i frysen
Nina says:
ha ha
Guran says:
min apa! slapp ut honom!
Nina says:
nej, inte forran lordag
Guran says:
kommer han ocksa pa lordag da? det vill jag att han ska! o pannkaka o valpen!
Nina says:
nej dom kommer inte med ;-(
Guran says:
dumma...
Nina says:
dom aker hem till moster Judi
Guran says:
e det en snall tant da?
Nina says:
dom ligger och gosar med varann ifrysen
Nina says:
ja hon e snall
Guran says:
isch, tycker inte om kallt
Nina says:
hon har ju margo som dom kan leka med
Guran says:
vem e det?
Nina says:
katten margo
Nina says:
med dom mjuka tassarna
Guran says:
oh sa mysit!

2 comments:

Anonymous said...

Det verkar ha varit en mycket givande konersation mellan mjukisgiraff och tant...

J said...

jag tror erik var nere på posten idag med lite mer grejer.. fast nu kommer han vara upptagen ett tag, han måste lära sin mamma vända plattor till dagen D. saknar er mina finaste dockor!!