Monday, December 19, 2005

Jul, jul, strålande jul

Jag gillar inte julhetsen. Jag vill inte köpa presenter till folk av den enkla anledning att det är Jesus födelsedag. Jag vill inte stressa runt på Oxford Street och tokhandla meningslösa prylar bara för köpandets skull. Visst, jag gillar att vara ledig, träffa min mamma, dricka glögg och äta Janssons Frestelse, jag trivs och myser när änglaspelet plingar, Karl-Bertil är en sann hjälte och jag är ytterligt förtjust i säsongsbetonad julmusik. Men i år blir det äntligen som jag sagt i många herrans år: inga julklappar, fy fan vad skönt. Vi kan väl köpa gåvor till varandra på Novas mellandagsrea istället, fullständigt grundlura kommers-tomten, komma undan utan hål i pungen och njuta av en välsignad jul.

1 comment:

Lisa said...

jag tycker min själ att det är roligt med julklappar. i år ska jag få en borrmaskin. hurra!