Friday, June 21, 2013

Grodor ur mun

Jag skiter i skogsmulle, jag skiter i pålen, jag skiter i allt. Midsommar har jag ju redan firat, på det där löjligt traditionella viset, Små Grodorna, Jänta o ja, Jungfru Skär, och det blir ju inte precis roligare med åren. Den festen ordnade jag själv på mitt jobb. Det är jag som är festfixar'n.

Vad jag har lärt mig i dessa festfixartag är att folk i allmänhet inte tycker om att sjunga. Folk är cp, inget nytt. Karaoken jag ordnade var det ju i princip bara en donna och en portugis som uppskattade. Allsången, som du ser nedan, från midsommarfesten, hade typ tre entusiastiska i publiken. Ovan nämnda portugis, och föräldrar till de två allsångsledarna. Resten flydde bokstavligen fältet. Trams!

Vi hade iallafall tur med vädret, som farsen sa. Det har vi inte idag, det blåser upp till thunderstorm, och vi som är åskrädda vill inte till nån Skrylleskog idag, vi håller oss till klockan 4, för då blir det sill och jordgubbar hos Mamma Mu, det du!

No comments: