Friday, July 10, 2009

Cirkeln är sluten

Sådärja, nu har vi tryckt i alldeles för många kilon i alltför många resväskor - hur ska detta sluta, hur ska jag någonsin komma fram till Samarkand? Vem vill möta mig på Kastrup, vem vill BÄRA?

Vi började det brasilianska äventyret i Villa Lobos shopping centre, och nu har vi även avslutat vår resa in i fetmans värld där - med en buffé och ett frosseri i brasilianska delikatesser. Säg ingenting om mat nu mer, jag vill inte ha. Och snälla påpeka inte hur jävla tjock jag är - jag vet och jag ska banta bort varenda fettvalk, chipsbälte och muskel på undersidan av överarmen.

Jag tryckte även i mig en och en halv grillad vitlök - som straff för dom som ska sitta och svettas med mig på planet över Atlanten imorgon.

Det är sorgligt att lämna landet, sniff sniff, särskilt för Lilla Brasileiras skull, men för egen del ser jag sjukt mycket fram emot dockor, Lindon, Sverige och framför alla andra människor Eva Mamma Snygg.

Håll hårt i hattarna, snart flyger jag i luften, snart kommer jag och tokkläpper alla som kläppas bör.

1 comment:

Lina said...

Jaaaaaaaa! x