Thursday, November 29, 2007

Jesus Lever. Endast idag, 39.99 kronor kilot på Ica.

Du kanske trodde att vi levde i ett sekulariserat och okristet land? Att vi firar jul för att det är så jävla mumsigt med köttbullar, Janssons frestelse, rödkål och dopp i grytan, att nu är det mysigt, nu samlas familjen med levande ljus och ger varandra gåvor, Jul jul strålande jul?

Tänk om.

För där sitter vi och tror att Julen är härlig för stora och små, men i själva verket är det ju den där gamla tomten Jesus födelsedag vi firar (fast han väl inte alls krystades ut 24e Dec?), vi ger varandra presenter när det är Jesus som borde ha dom.

Vem är det som har kristna värderingar och ett kristet utseende? Ja, inte fan är det jag. Jag bojkottar gärna Jesu fylleridag, du kan få presenter vilken dag som helst, men icke i Jesu namn. För hur mycket vi än låtsas att Jesus inte har någonting att göra med det vi kallar julmys, så är den rackaren där hela tiden, han smygs liksom in, lite obemärkt. Och det är ju så vackert i kyrkan på Julottan, när juldagsmorgon glimmar, då får man väl tåla lite prästdravel?

Kolla t.ex. in Englands julfrimärken, vad fan är detta för ostmassa:

Knullerskan/Hycklerskan Jungfru Maria med sitt barn, avlat i synd med snubben Gabriel bakom Josefs rygg, snygg lögn den där om att Gabriel skulle vara en ängel och att graviditeten bokstavligen kom som en skänk från ovan, onödigt att kladda med sperma ju, onödigt att bekänna sitt snedsprång. Synd bara att denna livslögn skulle resultera i en så pass patetisk och världsomfattande religion som ju kristendomen är. Jesus dog för våra synder så att vi kunde leva om och bära oss åt, ja tack för den du. Tack för korståg, krig, onödiga konflikter och mänsklig idioti. Men mig lurar du inte.

Om jag har förolämpat någon, så var det meningen. Jag sa ju att jag skulle vara mer aktiv i min ateism. Allah akbar. Och min katt heter Muhammed.

2 comments:

Louie said...

Hihi, are you talking about your Gabriel theory as well, aren't you? Shame I can't speak Swedish, it sounds jävla roligt! x

Anonymous said...

Halften sant skulle jag vaga saga - visst firades det jul innan kristendomen i skandinavien, dock under annat namn. Och halften av vara jultraditioner och harstammar val fran hedningsceremonier, inte red val Jesus pa julbock och kakade helstekt spadgris? hi hi