Monday, October 10, 2005

Tråkigare än så här blir det inte.

Klick klick klick. Kärringen spelar web-spel, tristessungdomen skriver bittra mail till sina vänner. Jag har nedräkning tills jag får 1. Gå och luncha med dockan 2. Gå och äta middag med kexen. I eftermiddag har jag review med lesbian-chefen och jag förutspår att jag 1. Kommer att bli förbannad för att jag inte får löneförhöjning 2. Kommer att acceptera hennes argument för att jag inte är värd mer pengar och gå ut med svansen mellan benen. Och gissa om a. Jag har ingenting att göra eller b. Jag har en asstressig dag späckad med hyperintressanta arbetsuppgifter. Och gissa vilken dag är det idag? Just det, Blue Monday, i brumman.

1 comment:

J said...

eller en superstressad dag späckad med superdundertråkiga arbetsuppgifter, som jag. Liten drink efter jobb för att borsta bort smutsen på måndags blusen?