Friday, September 09, 2005

Jag Har Aldrig...

Strategier när man spelar Jag har Aldrig:

SKRYTMåNSEN
Säga saker såsom: "Jag har aldrig vaknat upp i en hotellsäng med ett one-night-stand, lämnat 20 pund på nattduksbordet och stuckit från rummet innan tjejen vaknat" alternativt "Jag har aldrig gått hem med en tjej som låtit sin hund slicka henne medan jag tittade på" bara för att man VILL avslöja bisarra (snuskiga) detaljer om sig själv.

SUPUTEN
"Jag har aldrig varit på Pub X" (när man sitter på Pub X) eller "Jag har aldrig lekt jag har aldrig" (vilket man uppenbarligen gör) för att man vill dricka så mycket som möjligt (man vill bli full).

SMYGAREN
Som svar på utlämnande frågor såsom "Jag har aldrig haft gruppsex"/ "Jag har aldrig intagit Klass A-droger", dricker man lite i smyg samt ler i mjugg under lugg (som om man samtidigt var en smula stolt över sitt beteende)

DEN GENERADE/OERFARNE
Eftersom leken i stort sett går ut på att avslöja avancerade sexhemligheter för varandra, kan det bli jobbigt för den som INTE haft analsex, gruppsex, djursex, matsex, utomhussex, homosexsex etc, speciellt om man gått på myten om att den som legat med flest när han dör vinner. Frågan blir om man ska ljuga och låtsas vara lika avancerad som alla andra (som också ljuger?) eller om man ska våga vara sextråkigast på hela festen.

TRåKMåNSEN
Man tycker att hela leken är superpinsam, ställer inga frågor själv och dricker väl (kanske) när man sätts dit, men kommenterar inget vidare (en sjukt tråkig och oengagerad spelare)

DEN RUTINERADE (SPELLEDAREN)
Den som ställer flest frågor, som har en arsenal av intressanta Jag Har Aldrig-klyschor, kan vända på saker, ställa följdfrågor och omöjliga frågor såsom "Jag har aldrig ljugit i Jag Har Aldrig" (vad är svaret på det? Har man ljugit, så ljuger man nog gärna igen.)

DEN ORUTINERADE
Kommer aldrig ihåg huruvida han ska dricka när han har gjort eller inte har gjort något. Hänger upp sig på huruvida den som säger "Jag Har Aldrig…" faktiskt talar sanning.

FOTNOT
Jag Har Aldrig är en töntig lek som 14-isar hänger sig åt, vi vuxna har mer sofistikerade nöjen.. Eller?

4 comments:

Anonymous said...

Ja betydligt mer sofistikerade!!! ...som tex förspelet.

Har du lika trist på jobbet idag, som jag har? Många inlägg här. Eller är du ledig?

deltidsharmonisk said...

Jag har då aldrig ens spelat det. kan man leka den där leken nykter?

J said...

oj lämnade visst på fel inlägg. ja ja, igen då. jag har aldrig gjort någonting alls.

Anonymous said...

Jag har val aldrig hor pa maken?