Friday, September 09, 2005

Fader Vår 2

Som Anja mycket riktigt påpekade totalglömde jag ett av CS's mest klassiska citat:

"Du är så dum att man kan trolla med dig!"

Tack Anja. Gärna sagt medan man klämmer den dumme över skulten, så var det iallafall när jag var liten.

Igår i utomhus-swimmingpoolen på Oasis Sports Centre fick jag användning för ett av fader vårs citat, när det var en asjobbig grabb runt 20 som började skvätta frenetiskt i motionsbanan. I ilska och direktöversatt vrålade jag:

"What the fuck is wrong with you? If you're tired, go to bed!"

Så blev det tyst på tönten och tanten kunde simma vidare med segern innanför badkostymen.

3 comments:

Anonymous said...

Skönt att vara tant...

Anonymous said...

Hahaha! "...segern innanför badkostymen..."

Det är verkligen roande att läsa dina inlägg!

Kyss!

J said...

jag har aldrig gjort någonting