Monday, July 09, 2012

Long hot summer


Jag är inte den som är den. Nu när det "äntligen" blivit sommar, då tar jag min väska, eller taske som vi säger på Kastrup, och sticker till vintern på andra sidan jorden. Det är lite så jag jobbar, en globetrotter, en vinnare, cause everywhere you go, you always take the weather with you. Och vintern i Brasilien, den är väl egentligen en svensk sommar, vem räknar, vem jämför? Jag vill bara ha min sköldpadda, min egenplockade apelsin, mina papayor och lite Villa Lobos på det, sen är jag nöjd.

Mamma, ha det så jävla ball i min ursnygga lägenhet. Inga vilda fester på ballen, lova. Inga gnälliga tanter i bäddsoffan. Vattna gärna de osynliga blommorna, och hittar du något gott i kylskåpet som inte hunnit mögla kan du äta upp det. Nu flyger jag!



1 comment:

Alex said...

Hoppas ni får det flottast!! Kram