Tuesday, July 17, 2012

Ett omöjligt modeuppdrag?

Som många vet tycker inte jag att det är ball att shoppa för shoppandets skull. Gå och dra i plagg, hitta billigt krafs man inte behöver på rea, allra värst i sällskap av någon annan gammal ystare som vill dra i andra plagg, eller kanske titta på skor, ve och fasa.

Tycker jag att jag behöver något, så går jag och köper det, lätt som en plätt. För det mesta. Men så får jag en fix idé om ett specifikt plagg jag letar efter och så måste jag bara hitta det, allt annat är ointressant. Då går jag i butik efter butik och scannar av alla hyllor och galgar efter just den där blåprickiga klänningen, just de där röda pjucksen med spänne fram. Jag njuter inte alls, så som jag hört att man kan göra om man har shopping som intresse, jag bara arbetar på metodiskt, resolut och med örnstadig blick.

Nu har jag alltså en ny fix idé. Som följer: Vit angorakofta och ett brett silverskärp, gärna med briljanter (fake).

Detta har jag tänkt bära till min snajdigt snygga blåa klänning jag lurat till mig av min gudmor (du får alltså inte tillbaka den, taximocka, men du kan glädjas åt att den kommer att försköna mig något oerhört på lördagens bröllopsfest). Orkar du googla kan du kolla vad Kate Middleton hade på sig över en vit klänning i samband med hennes rojalistiska vigsel. Det var iallafall henne jag hittade när jag sökte på "white angora cardigan". Fast inte lika boleroaktig som hennes. Men angorakanin måste det vara!

Nu vet jag ju inte riktigt hur det är ställt med det brasilianska modet, att döma av min senaste klänningskreation är det riktigt illa, men jag ska göra mitt bästa imorgon på Villa Lobos imorgon att söka och finna dessa essenser i min festoutfit. C&A, kedjan som dog ut i UK någon gång tidigt 90-tal, och Zara den spanska känns som mina hetaste hopp. Wish me luck.

No comments: