Tuesday, July 10, 2012

Lite som att komma hem

Det här är tredje gången på cirka tre år jag är i Brassebuslandet. Och det handlar inte precis om weekendtrippar, utan vistelser månadsvis, denna ovanligt kort med sina tre veckor.

Så jag känner igen mig, jag kan det här. Jag vet att när man duschar måste man ha liten stråle för att få någon slags värme, jag äter inomhus utan att knussla trots strålande solsken, jag har skor på mig även inne i huset allra helst havainas, jag äter mjölkpudding och dricker små koppar kaffe. I affären vet jag vilka produkter jag är sugen på och vilka jag saknat. Genom att läsa på förpackningen förstår jag vad som finns i. Och jag kan mind my own business på restaurang, beställa, be om sked, tacka för kaffet.

De säger att det är vinter, men här står jag i bara tischa på verandan i eftermiddagssolen och känner mig som en vinnare. I garderoben hänger min brasilianska folkdräkt. Har du tur följer bildbevis den fjortonde juli då "festen" ska äga rum.

No comments: