Friday, July 13, 2012

Folkdräkt eller um vestido para a retardada

Jag erkänner mig smått skeptisk till upplägget för morgondagens fest. I min enfald trodde jag nämligen att det bara skulle vara de närmast sörjande som skulle delta. Men nu visar det sig alltså att cirka sjuttio (70!) människor, främmande, bjudits hit till mitt hus. Catering levereras, partytält höjs till skyarna, Pedro Segundos favoritpaj lagas i sju formar.

Och mitt i alltihopa står jag som en pajas i min brasilianska folkdräkt.

Tror du det kommer serveras sprit, då?

Jag har hört att det inte blir så. Och jag dör pinsamhetsdöden när jag tänker på den blekfeta svennen i den färgsprakande anskrämliga traditionella klänningshistorietten. Med oranget förkläde!

Och så får man inte ens vara full. Vad är det för en fest, man bara undrar.

2 comments:

Mamma said...

Vi vill se bild! Och tänk på att idag måste även allas vår kronprinsessa bära löjlig folkdräkt, så du är i gott sällskap!!

Ulla said...

Tyckte du den var snygg?