Friday, October 23, 2009

Saker som gör att jag är Mamma med stort M - och tvärtom

När jag går i klädaffärer tittar jag inte på modekläder åt mig själv utan går direkt till bäbisavdelningen och botaniserar. Det märkte jag idag när jag hade en stund över efter att jag varit hos jobbcoachen och ystat en ost eller två.

Alla pengar jag spenderar, och jag har egentligen inga att spendera eftersom min spenderbyxa i princip är tömd på mynt, lägger jag på den lilla snygga. Idag har hon fått nya strumpbyxor, ny klänning och nya skor. Själv fick jag ärva ett par gamla avlagda strumpbyxor som inte ens dög för min ömma moder, köpta på barnavdelningen, storlek 158 centilong. Satt som korvskinn, som en kniv i ryggen på länsman, snyggt ska det va.

Sedan har jag också, för att kompensera, varit tre gånger på ungdoms-macdonalds idag - en gång för att kissa, en gång för att smörja mitt krås och en gång för att köpa t/a till min man. Jag har använt smink, och inte bara grundmink som svenne, utan även kajal och skugga och rouge. Och dessutom haft för kort kjol, samt jättelångt hår i opraktiskt men snygg frisyr, och skinnblus till det. Kanske att jag svor lite för mycket och var ironisk enligt min jobbcoach. Och dessutom tror jag mig ha druckit lite för mycket vin för att det ska anses kliniskt rumsrent och politiskt korrekt.

Jag har dessutom fotograferat min dotter ungefär 65 gånger, och tänkt att det här är nog Sveriges kanske världens snyggaste människa.

Imorgon har jag möte på socialkontoret med en socialtant. Gud hjälpe mig om den fan fanns. Godnatt.

No comments: