Thursday, October 15, 2009

Lång näsa

Eftersom jag inte får någon fet respons på de jobb jag sökt hittills har jag nu anammat en mer aktiv approach.

Jag söker alla jobb, minst 10 om dagen, även de jag inte är intresserad av eller kvalificerad för.

En man 35-40 med låg panna, sökes? Ja visst för fan. That's me.

Eller vad sägs om denna formulering, som jag använde i ett ansökningsbrev nyss:

Jag har visserligen ingen direkt erfarenhet av transportbranchen, men är oerhört fänglsad av den och lär mig nya rutiner på rekordfart.

Yeah right. Fängslad my ass. Men det är vad jag gått och blivit, en hora rätt och slätt.

Låg panna, fan vad fult, vad ska dom med det till.

1 comment:

Emma Falk said...

Det kommer att ga till slut, det tror jag verkligen, och nar det gor det sa loser sg resten ocksa. Det ar bara att fortsatta forsoka! Jag vet ju att du ar bra. Kramar