Tuesday, October 13, 2009

Another day, another job interview

Idag har jag haft jobbintervju med den fördelen att förfarandet skedde helt på engelska och jag därmed har ett sjuhulvetes försprång på svenne-banan och hans cp-svengelska.

Imorgon kommer besked om utfall.

Jag tycker som sig bör att jag vore en perfekt person för dom att anställa, bättre saft har ingen haft, men det kan ju som vanligt röra sig om 450 sökanden till 1 post och ett svar i stil med det jag idag fick från marknadsassistentintervjun när jag bad om feedback på ratningen:

"Det var inget fel på din insats Ulrika din tur kommer, du har kvalitéerna och ambitionerna."

Som språkpolis kan man ha mycket att anmärka på kommatering och meningsuppbyggnad, men jag väljer att ignorera detta och bara konstatera att han gjorde ett fett misstag i att rata mig. Big mistake, BIG, som Julia Roberts sa i Pretty Woman till Hollywood-boutique-kärringen som inte ville sälja till en hora.

Nu blir det någon annan som får mumsa på karamellen, nu är det en annan arbetsplats som kommer att förgyllas istället. Kanske den jag var på idag. Kanske jag börjar redan på Måndag. Håll i hatt och tumme.

1 comment:

Lina said...

Lycka till! Hoppas tant får jobbet.