Sunday, October 18, 2009

Aldrig nöjd

När mitt barn inte vill sova på kvällen (alltså efter 10) eller stiger upp för tidigt på morgonen (alltså före 10) blir jag grinig och gnäller om EGENTID. När ska jag få tid att måla naglarna och pilla mig i skrevet?

När mitt barn sover för länge på eftermiddagen eller på kvällen när mitt barn gått och lagt sig och jag fortfarande är vaken, då saknar jag henne.

Nu t.ex. Hon bara sover och sover. Jag måste gå in och titta ibland, inne i sängkammaren. Där ligger hon och myser med sig själv i lilla sängen. Ska hon inte vakna, ska vi inte leka, ska vi inte utta, kramas, peka på djuren och säga dääää? Va?

Jag saknar henne när hon sover. Men när hon varit vaken för länge blir jag frustrerad.

Kan man kanske uppfinna en bäbis som sover en liten stund ungefär varannan timme och sedan igen hela natten, det vore smidigast så.

No comments: