Thursday, October 08, 2009

Hennes barn kanske är apor?

Jag tänker på Anna Anka varje kväll jag sätter pyjamas på min lilla. Ytterst irriterande. Detta sedan i Måndags. Jag undrar om det är jag, hon eller bäbisen som är äcklig.

"Jag bytar pyjaumas pau minna ongar vaRje daug. Det är ju skitällit att ta samma, så i mitt hushåll auR det ny pyjaumas var daug"

Säger hon.

Och det kanske stämmer. Där har hon den lilla snuskhummern legat och svettats och gjort gud vet vad hela natten i pyjamasen. Att sätta samma nästa natt är, enligt Anka och därmed hela svenska folket eftersom hon enligt folkopinionen "säger det alla tänker men ingen vågar säga", oerhört snuskigt.

Och så ska pyjamasarna skrykas också. Det är viktigt med skrynkelfritt om natten.

Mycket får man lära sig om man tittar på kvalitets-tv.

Jag förutspår dock att Anka-hysterin ska lägga sig nu och alla ska inse att hon var rätt jävla ointressant, obehaglig, otrevlig och ouppfostrad. Det kan lätt bli så.

Och så kan jag fortsätta använda samma pyjamas tills den blir nerkissad, nersölad eller nerbajsad utan att min dotter klassas som äckel. Så.

4 comments:

Nina said...

Jag onskar sa att jag kunde fa se Anna Anka in action, jag tror det skulle fullborda mitt liv!

Ulla said...

funkar inte tv3 play i uk? annars finns ju klipp pa tex aftonbladet,sakert youtube med, undan kommer du inte!

Svenny said...

Jo TV3 funkar. Nu nar du bor i Skane igen sa pratar du val ocksa sadar? Eller?

Anonymous said...

Trodde alla glömt Ankan nu, bra att du påminner oss, hon är fin/c