Sunday, October 04, 2009

Grön av avund

Den av de 7 dödssynderna som är absolut syndigast idag verkar vara avund. Häxan Avundsjuka är den fulaste fisken man kan vara. Man vågar knappt klaga på sina medmänniskor, med rädslan för risken att verka avis. Man kan till exempel inte som tonåring öppet säga att man tycker att någon av de s.k. bloggdrottningarna (Kissie, Dessie, Pissy, Blondy) är fula, patetiska och cp-skadade. Och om man så gör måste man alltid dementera att man är avundsjuk. Det är det värsta man kan vara. "Fy vad du är äcklig och ful, och NEJ jag är inte avundsjuk", säger de andra tonåringarna i bloggkommentarerna och de fullständigt lyser gröna av avund.

Och varför skulle de inte vara det? Inte på vilka de ÄR, uppblåsta idioter med ointressanta liv, men på vad de HAR. Fan, vem skulle inte vilja tjäna sig en hacka på att skriva "idag har jag fikat", "idag har jag på mig det här". Så enkelt, så dumt. Och alla som läser smörjan tänker så klart att det där hade jag kunnat göra minst lika bra, om inte bättre. Då blir man arg, då blir man avundsjuk. Och det är inget fel med det.

Själv har jag ingen skriande behov att bli bloggdrottning, utan jag är mer avundsjuk på de här donnorna. För att de är så jäääääääävla snygga. Cheryl Cole kan så klart ingen mäta sig med, hon är den alla tjejer vill vara och alla killar vill vara med. Så klart, en underbar människa. Och som inte ens har behövt börja med botoxen. Smink, hairextensions och brun-utan-sol-spray räcker gott nu för att stoltsera på pallen som världens vackraste kvinna.
Men de andra tre då, 60-talisterna, hur fan lyckas dom? Pengar och injektioner, så klart. Men fy fan vad snygga dom är, fy fan vad jag är avis nu när mitt ansikte snart faller ihop och mina ögon begravs i rynkor. Skitavundsjuk. Och varför ska jag hyckla med det?

Det kanske är ok att vara sotis på dessa superkvinnor jämfört med airheads och dokusåpa-pattlisor, för dom har ju dessutom en talang att sjunga eller skådespela. Fast det är inte det dom är bäst på, det finns andra som är mycket bättre. Nej, bäst är dom på att vara snygga, och fy fan vad roligt dom måste ha när dom är så snygga.

Bara för att jävlas har jag dragit fram lite bilder på dom från deras pinsamma förflutna. Bara för att jag kan, bara för att jävlas. Cheryl Cole är så klart snygg ändå, det kan ingen rucka på. Men de andra ser rätt risiga ut, och detta var innan botox, så dom ser nästan äldre ut än vad dom gör idag.
Vad fan har ni på er? Ska ni på maskerad? Och vad fan har ni gjort med håret? Är det peruker från Butterick's?

Haha, där fick ni så ni teg.

2 comments:

Svenny said...

Ocksa ar du avundsjuk pa oss som har X factor och far titta pa Cheryl i unjefar 4 timmar per vecka. Det ar gott det.

Ulla said...

Nej det är jag inte alls, för jag kollar också via min dator, så det så! Modernt va. FilmOn HDi Player, liksom. Heja Jamie!