Tuesday, October 07, 2008

X-factor på Sainsbury's

Högljudda ungdomar vid frysdisken idag, tyckte tant. Det var framför allt en negress som tjötade hål i allas öron inom en 25 meters radie. Men se på fan - det var 3 av X-factor-finalisterna - Jag mötte Lassie på självaste Sainsbury's Finchley Road.

Uppklädda till tänderna och sminkade som inför galapremiär utmärkte de sig här i vardagsshoppingen limpa, mjölk och bregott. Och så blev de stoppade av sina "fans" och gapade på om sina upplevelser på x-factor. Stolta. Glada. Löjliga?

Men vilka var det då? Jag hade lite svårt att placera dom. Det var definitivt spanjorskan, Ruth heter hon. Negressen var nog Alexandra, men hon såg ganska mycket ut som en transa. Och så var det en liten fjant, nästan på dvärg, jag tror det måste ha varit den där Scott som absolut inte borde ha gått vidare till final. Dessa tre finalkåta ungdomar.

Nån man med stor kamera tog bilder på dem medan de körde sina varor genom självutcheckingsdisken. Classy liksom.

Det var INTE en vinnare jag såg idag. Deras största bedrift torde vara att de träffat världens snyggaste tjej, det smäller högre än allt detta skrålande och denna självbeundring. Här är hon - världens snyggaste tjej.

3 comments:

Svenny said...

Vet inte heller riktigt vem Scott ar. Ar det bluecoat-killen, han som andrade stil? Nej, ingen vinnare. Laura hejar jag pa, gillar Rachel men hon kommer ju ALDRIG vinna. Mina favvon vinner aldrig. Det blir val nan tont med zero personality igen.

Anonymous said...

Cheryl ar dodssnygg! Och sa verkar hon vara sa trevlig.

Svenny said...

Meh, sag ni Leon igar? Trakigare manniska far man ju leta efter. Bring back Rhydian, sager jag!