Monday, October 15, 2007

Idag röd - Imorgon död

Vi var på Big Red i Lördags. Det var nämligen så att Mammadockan skulle Dj-a, och det var Redneck-tema, så vi var snygga i jeanskjoletter och skjortblusar och stövletter. Så långt allt lugnt - ölen slank ner, Räven var stilig, sällskapet flott, musiken den rätta.

Men i detta läge när allt var på topp, blev det dags för jelly wrestling. Vad är det för skit att pyssla med på en rockbar, kan man undra, och det var precis vad jag frågade mig. Tatuerade kossor i bara underkläderna kladdar gele på varandra i en barnplastpool, lite sådär lesbiskt sexigt, halvnaket och busigt. För alla tjejer vill ju lebba lite så att killarna blir tända, det är ju så det funkar. Jag blev mycket trött och gick ut en sväng för att slippa se detta eländets elände.

När jag kommer tillbaka in har jag naturligtvis missat det faktum att fittorna slängt gele på golvet som ett showinslag av det lite spexigare slaget, här halkar jag i stövletten gör en praktvurpa, tar emot med lilla handen, vrickar den lilla illa.

Det märks ju inte så mycket när man är full, det är värre när man är nykter, det märkte jag dagen därpå. All belastning är smärtsam, man kan inte diska, knäppa bh och byxa är svårt, skriva med penna går bort, bära kasse/väska är inte skönt, borts tänderna/torka sig med vänstern känns bisarrt men nödvändigt.

Jag ska tydligen ha ett stödjande vristskydd från Boots, säger min kollega. Jag ska stämma Big Red, tycker hon även. Men jag vill ju kunna gå dit igen, jag vill bara inte ha nån jävla Jelly Wrestling competition om jag slipper. Ajajaj. Stackars mig.

1 comment:

Anonymous said...

gå till doktorn och ta en bild på handen, det kan vara en fraktur! stackars.

/katten