Monday, October 01, 2007

Humor med Lill-Fred

Rebblo berättade en anekdot från Archway 2001. Hon skulle till att bonda med sin nya flatmate Lill-Fred och besökte därför hans rum i Parolles-huset. Det de tycktes ha gemensamt var musikintresset, så hon bläddrade lite bland hans skivor. Varpå han på sin rungande Svedala-skånska säger:

Hittar du nåt?

Men det låter som hittaur du nåt? hejter du nåt? heter du nåt? Och Rebblo svarar lite konfunderat:

Ja, Rebecca.

Oh, jag skrattade så jag grät och nästan så jag kissade i brallan. Och som ett brev på posten fick vi igår afton ännu en missförstå-vad-lill-fred-säger klassiker att lägga till listan.

Han säger till mig:

Ska jag ge Ulla en mustasch?

Jag blir lite förvirrad. Hur menar du, vill du måla en mustasch på mig, eller vill du bjuda mig på vinet så jag får rödvinsmustasch?

Nej nej, säger han, ska jag ge Ulla en mustasch?

Nej tack, jag vill inte ha någon mustasch. Då ljudar han:

Ska jag ODLA en mustasch?

Hahahaha. Missförstå mig rätt, så jävla roligt.

2 comments:

Anonymous said...

haha, jag skrattar så jag grinar (igen).

och JA, han ska odla en musche tycker jag.

Pandamamman said...

alltså, det är så sjukt roligt. Tänker också på daves ekorre och annat tokigt man fått höra de senaste dygnen...